[acc-cca-l] SPECIAL ISSUE | NUMÉRO SPÉCIAL - Facts & Frictions / Faits & frictions

Patricia Elliott Patricia.Elliott at uregina.ca
Fri Dec 8 11:01:00 MST 2023


[△EXTERNAL]



Facts & Frictions volume 3 number 1 | Faits & frictions tome 3 numéro 1

SPECIAL ISSUE | NUMÉRO SPÉCIAL<https://factsandfrictions.ca/volume-3-issue-1-tome-3-numero-1/>
FORCED CHANGE: PANDEMIC PEDAGOGY AND JOURNALISM EDUCATION
CHANGEMENT FORCÉ : PÉDAGOGIE DE LA PANDÉMIE ET ENSEIGNEMENT DU JOURNALISME

Table of Contents | Table des matières

INTRODUCTION

1. Introduction to Forced change: Pandemic pedagogy and journalism education<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-introduction-pandemic-pedagogy-journalism-education/>
Introduction à Changement forcé : Pédagogie de la pandémie et enseignement du journalisme<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/changement-force-pedagogie-pandemie-et-enseignement-du-journalisme/>
Trish Audette-Longo, Christine Crowther, Nana aba Duncan, Chantal Francoeur & Shenaz Kermalli

FORCED CHANGE | CHANGEMENT FORCÉ

2.PODCAST EPISODE 1 : Mentorat, gentillesse et empathie en pédagogie et journalisme de données en temps de pandémie<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/changement-force-mentorat-gentillesse-journalisme/>
PODCAST EPISODE: 1 Mentoring, kindness and data journalism during the pandemic
Chantal Francoeur

3. ARTICLE: Creating the new journalism classroom for a future in the balance: A not-so-modest proposal for a pedagogy of care, dialogue and critique<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-creating-new-journalism-classroom/>
ARTICLE : Créer les nouvelles salles de classe de journalisme pour un futur balancé : Une proposition pas si modeste pour une pédagogie de soin, de dialogue et de critique
Adrian Harewood

NEW APPOACHES | NOUVELLES APPROCHES

4. PODCAST EPISODE 2: Technology and changing course delivery through the pandemic<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-technology-changing-course/>
BALADO ÉPISODE 2 :  La technologie et l’évolution de l’enseignement à travers la pandémie
Nana aba Duncan, Andrea Hunter, Roger Martin & Winston Sih

5.COMMENTAIRE & PLAN DE COURS : Retrouver le moral : une approche axée sur les solutions à l’intention des étudiantes et étudiants de 1e année en journalisme<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/changement-force-retrouver-le-moral/>
COMMENTARY & COURSE OUTLINE: Getting their mojo back: A solutions approach for first-year journalism students<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-getting-their-mojo-back/>
Aphrodite Salas

6. RESOURCE LIST: How to create a virtual newsroom<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-how-to-create-a-virtual-newsroom/>
LISTE DE RESSOURCES : Comment créer une salle de rédaction virtuelle ?
Adrian Ma & Lindsay Hanna

7. COMMENTARY: All together now: Why the future of Canadian journalism education needs collaboration — and lots of it<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-all-together-now-journalism-education-needs-collaboration/>
COMMENTAIRE : Tous ensemble maintenant : Pourquoi le futur de l’enseignement du journalisme canadien a besoin de collaboration — et beaucoup de collaboration
Archie McLean

8. ARTICLE: Fake news and fact-checking: Combating misinformation and disinformation in Canadian newsrooms and journalism schools<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-fake-news-and-fact-checking/>
ARTICLE: Les fausses nouvelles et la vérification des faits : Combattre la désinformation et la mésinformation dans les salles de rédaction et les écoles de journalisme au Canada
Brooks DeCillia & Brad Clark

9. COMMENTARY: A new approach to teaching public health advocacy<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-new-approach-to-teaching-public-health-advocacy/>
COMMENTAIRE : Une nouvelle approche à l’enseignement de la défense de la santé publique
Kate Mullligan & Robert Steiner

TRAUMA-INFORMED JOURNALISM | JOURNALISME INFORMÉ DES TRAUMATISMES

10. PODCAST EPISODE 3: Talking trauma — how journalism educators are finding new ways to teach an age-old topic<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-talking-trauma-journalism-educators-new-ways/>
BALADO ÉPISODE 3 : Parlons trauma - comment les formateurs en journalisme trouvent de nouvelles façons d’enseigner un sujet vieux comme le monde
Matthew Pearson, Saranaz Barforoush,Duncan McCue & Kelly Roche

11. ARTICLE: Simulated solutions: Using a clinical simulation exercise to prepare journalism students for trauma-intensive interviews<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-simulated-solutions/>
ARTICLE : Solutions simulées : Utilisation d’un exercice de simulation clinique pour préparer les étudiants en journalisme à des entretiens à fort impact traumatique
Matthew Pearson

BUILDING COMMUNITY | BATÎR UNE COMMUNAUTÉ
12. PODCAST EPISODE 4: Teaching anti-oppressive journalism in a time of pandemic fatigue<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-teaching-anti-oppressive-journalism/>
BALADO ÉPISODE 4 : Enseigner le journalisme anti-oppressif dans un temps de fatigue pandémique
Eternity Martis, Shari Okeke, Asmaa Malik, Duncan McCue & Adrian Harewood

13. COMMENTARY: Newsroom Notes<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-newsroom-notes/>
COMMENTAIRE : Nouvelles de salle de presse
Angela Misri

LISTENING PARTY | ACCOMPAGNEMENTS DES BALADOS
Materials curated by Trish Audette-Longo, and Nehaa Bimal

14. Teaching journalism after 2020<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-listening-party-teaching-after-2020/>
Enseigner le journalisme après 2020

15. Teaching trauma-informed journalism<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-teaching-trauma-informed-journalism/>
Enseigner le journalisme conscient des traumatismes

16. Teaching anti-oppressive journalism<https://factsandfrictions.ca/portfolio-item/forced-change-teaching-anti-oppressive-journalism-duplicate-1/>
Enseigner le journalisme anti-oppressif

Guest Editors: Trish Audette-Longo, Christine Crowther, Nana aba Duncan, Chantal Francoeur & Shenaz Kermalli
Student staff: Fannie Arcand, Yanjano Banda, Nehaa Bimal, Wafa El-Rayes, Nathan Fung, Sophie Kuijper Dickson, Zora Ait El Machkouri, Charlotte Nieuwenhuis & Constantina Varlokstas


-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <https://mailman.ucalgary.ca/pipermail/acc-cca-l/attachments/20231208/aebffeaa/attachment.html>


More information about the acc-cca-L mailing list